مقایسه و بررسی تلویزیون های کیولد سامسونگ Q90T و Q85T

تلویزیون های کیولد به واسطه شفافیت تصویری که دارند در رده بسیار بالایی قرار می گیرند به گونه ای که به استثنای تلویزیون های اولد OLED ال جی از همه تلویزیون های موجود در بازار کارایی بهتری را به نمایش می گذارند. سامسونگ در تلویزیون های کیولد از پردازنده کوانتومی و فناوری کیولد استفاده کرده است. در سال ۲۰۲۰ سامسونگ طراحی، فناوری Dual LED و Dual Tuner و ویژگی های ارتقا دهنده انتقال داده و کیفیت بهتر کاربری بازی را به تلویزیون های کیولد افزوده است. در این نوشته ما تلویزیون Q90T و Q85T را مورد مقایسه قرار می دهیم با این پیش زمینه که قیمت تلویزیون کیولد سامسونگQ90T در رده بالاتری قرار می گیرد.

تلویزیون Q85T سامسونگ

تلویزیون کیولد سامسونگ مدل Q85T دارای فناوری کیولد و بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد است. این تلویزیون در سال ۲۰۲۰ وادر بازار شده است و جزو رده بالای سری QT کیولد به شمار می رود. در این تلویزیون از سیستم صوتی ۶۰ وات با آرایش ۴٫۲٫۲ استفاده شده است که در میان تلویزیون های سامسونگ بی سابقه است. ویژگی های صوتی Dolby Atmos و DTS Decoder در این تلویزیون به خوبی نقش آفرینی می کنند. در این تلویزیون از ویژگی نور پردازی Quantum Dot یا همان نور پردازی کوانتومی جهت یافته استفاده شده است که به واسطه آن رنگ های بیشتری قابل نمایش می شود. کیفیت تصویر این تلویزیون ۴K است که در آن تصویر با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل ارائه می شود. قابلیت ارتقای کیفیت تصویر را دارد و می توان محتوای کم کیفیت را تا حدودی با کیفیت بالا تماشا کرد. از محدوده دینامیکی پشتیبانی می کند و فرمت های HDR و HDR 10+ را با کیفیت بالایی نمایش می دهد. در این تلویزیون از ویژگی Anti Glare استفاده شده است که از انعکاس نور از صفحه نمایش و خسته شدن چشک کاربر جلوگیری می کند.

تلویزیون Q90T سامسونگ

تلویزیون Q90T از تلویزیون های کیولد تولید ۲۰۲۰ است. در آن از پردازنده کوانتومی استفاده شده است و نور پس زمینه دایرکت Direct و فناوری Direct Full Array 16X را دارد. در این تلویزیون محدوده دینامیکی و فرمت های HDR و HDR 10+ پشتیبانی می شود. حجم نمایش رنگ به صورت ۱۰۰ درصد است نرخ نوسازی تصویر در آن ۱۲۰ هرتز می باشد و با ویژگی Real game Enhancer می تواند نمایش تصویر بازی را روان تر و شفاف تر ارائه دهد. سیستم صوتی در این تلویزیون ۴٫۲٫۲ کاناله و ۶۰ وات می باشد و با ویژگی Dolby Audio و Object Tracking Sound صدایی همه جانبه و فراگیر را ارائه می دهد. سیستم عامل آن تایزن است که با میانبر Smart Hub دسترسی سریع وآسانی را فراهم می کند.

جمع بندی

تلویزیون های کیولد سامسونگ Q85T  و Q95T هر دو در بالارده بوده و در بالای لیست تلویزیون های کیولد سامسونگ سری QT قرار می گیرند. این تلویزیون های از نظر ویژگی های فنی بسیار با هم شبیه هستند و فقط در طراحی و میزان حاشیه صفحه نمایش و نوع پایه با هم تفاوت دارند.  قیمت تلویزیون کیولد سامسونگ متاثر از ویژگی هایی است که در آنها قرار دارد بخصوص اگر در یک سال وارد بازار شده باشند، بنابراین توصیه می شود که خرید تلویزیون کیولد سامسونگ مخصوصا مدل های ۲۰۲۰ با آگاهی از مشخصات آنها انجام شود.


برای مشاهده تلویزیونهای OLED و منحنی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سامسونگ در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED ال جی وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سونی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید

 

4 پاسخ
  1. مهرنوش
    مهرنوش گفته:

    سلام
    آیا این تلویزیون ها خیلی با هم تفاوت دارند موندم کدام را بخرم؟

    پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      سلام
      تفاوت ها اکثرا جزئی هستند و تلویزیون Q90T بالارده ترین تلویزیون کیولد ۲۰۲۰ سری QT است

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *