مقایسه و بررسی تلویزیون های کیولد سامسونگ Q75T و Q85T

تلویزیون های کیولد سامسونگ به واسطه ویژگی و فناوری کیولد که در آنها قرار دارد کیفیت تصویر به مراتب بهتری را از خود به نمایش می گذارند. سامسونگ در سال ۲۰۲۰ ویژگی های بارزی چون فناوری های ارتقا دهنده نور پردازی مانند Dual LED و یا تیونر های پیشرفته مانند Dual Tuner را قرار داد تا بتواند سهم بیشتری از بازار را به خود اختصاص دهد. قیمت تلویزیون کیولد سامسونگ به مراتب بیشتر از سایر تلویزیون های این شرکت و بیشتر تلویزیون های موجود در بازار است و سامسونگ هم متناسب با این میزان اختلاف قیمت در تلویزیون های خود از امکانات و ویژگی های منحصر به فرد استفاده کرده است. در این نوشته تلویزیون Q75T و Q85T را مورد بررسی قرار می دهیم.

تلویزیون Q85T سامسونگ

تلویزیون کیولد سامسونگ مدل Q85T دارای فناوری کیولد و بسیاری از ویژگی های منحصر به فرد است. این تلویزیون در سال ۲۰۲۰ وادر بازار شده است و جزو رده بالای سری QT کیولد به شمار می رود. در این تلویزیون از سیستم صوتی ۶۰ وات با آرایش ۴٫۲٫۲ استفاده شده است که در میان تلویزیون های سامسونگ بی سابقه است. ویژگی های صوتی Dolby Atmos و DTS Decoder در این تلویزیون به خوبی نقش آفرینی می کنند. در این تلویزیون از ویژگی نور پردازی Quantum Dot یا همان نور پردازی کوانتومی جهت یافته استفاده شده است که به واسطه آن رنگ های بیشتری قابل نمایش می شود. کیفیت تصویر این تلویزیون ۴K است که در آن تصویر با رزولوشن ۲۱۶۰*۳۸۴۰ پیکسل ارائه می شود. قابلیت ارتقای کیفیت تصویر را دارد و می توان محتوای کم کیفیت را تا حدودی با کیفیت بالا تماشا کرد. از محدوده دینامیکی پشتیبانی می کند و فرمت های HDR و HDR 10+ را با کیفیت بالایی نمایش می دهد. در این تلویزیون از ویژگی Anti Glare استفاده شده است که از انعکاس نور از صفحه نمایش و خسته شدن چشک کاربر جلوگیری می کند.

تلویزیون کیولد سامسونگ مدل Q75T

سامسونگ در سال ۲۰۲۰ تلویزیون کیولد Q75T را وارد بازار کرده است، این تلویزیون کیولد بوده و دارای صفحه ای نانو کریستال است که شدت و جهت نور را دبیشتر و دقیق تر می کند که با آن نور پردازی کوانتومی می گویند. در این تلویزیون علاوه بر فناوری کیولد از فناوری Dual LED هم استفاده شده است که بر روی برد LED به جای یک لامپ LED از دو لامپ LED استفاده شده است که یکی از آن ها نور  سفید برفی و دیگری نور زرد را به فاصله زمانی اندک انتشار می دهد. پردازنده کوانتومی در تلویزیون Q75T همانند پردازنده موجود در تلویزیون های کیولد سال ۲۰۱۹ است و تغییری نکرده است. سیستم صوتی آن ۲ کاناله بوده و توان صوتی ۲۰ وات از آن انتشار می یابد. در تلویزیون Q75T از سیستم عامل تایزن استفاده شده است که ورژن آن ۵٫۵ می باشد.

جمع بندی

تلویزیون Q85T با مراتب ویژگی ها و امکانات بیشتری را دارد. در این تلویزیون از ویژگی هایی چون Anti Glare استفاده شده است که در تلویزیون Q75T وجود ندارد. تلویزیون Q85T حاشیه صفحه نمایش کمتری را نسبت به تلویزیون Q75T دارد و هر دو پایه وسط می باشند و از ویژگی مدیریت کابل ها برخوردار هستند. سیستم صوتی در تلویزیون Q85T برابر با ۶۰ وات و به صورت ۴٫۲٫۲ است که همراه سیستم صوتی ساب ووفر وجود دارد ولی در تلویزیون Q75T صدا از اسپیکر های ۲ کاناله و ۲۰ وات ارائه می شود. از نظر ویژگی های هوشمند و توان و قابلیت های اتصال تقریبا تفاوتی با هم ندارند چرا که در یک سال وارد بازار شده اند.قیمت تلویزیون کیولد سامسونگ متاثر از ویژگی هایی است که در آنها قرار دارد به خصوص اگر در یک سال وارد بازار شده باشند، بنابراین توصیه می شود که خرید تلویزیون کیولد سامسونگ مخصوصا ودل های ۲۰۲۰ با آگاهی از مشخصات آنها انجام شود.


برای مشاهده تلویزیونهای OLED و منحنی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سامسونگ در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED ال جی وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سونی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
4 پاسخ
  1. کیان
    کیان گفته:

    سلام
    از این همه مدل کیولد برای سامسونگ ۲۰۲۰ سردرگم شده ایم، لطفا راهنمایی بفرمایید.

    پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      سلام
      هر چه عدد بین حرف Q و T بیشتر باشد کیفیت و امکانات تلویزیون بیشتر خواهد بود

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *