هایسنس رقیبی برای اولد OLED و تلویزیون های ال جی ۲۰۲۰

در سال ۲۰۲۰ شرکت هایسنس تصمیم به تولید بیشتر تلویزیون و انواعی از اندازه ها با امکانات مختلف گرفته است. این شرکت  فناوری های درحال گسترش و نوین را در تلویزیون های خود قرار می دهد تا جای خود را در بازار تلویزیون باز کند. این یک واقعیت است که این برند کمتر در بازار به چشم خورده است و کاربران تلویزیون آن را همانند ال جی، سامسونگ و یا سونی نمی شناسند، اما با برنامه هایی که این شرکت در پیش گرفته است نه تنها به شهرت و آوازه ای فزاینده دست خواهد یافت بلکه رقیبی سرسخت برای دیگر برند ها  به حساب می اید. در حال حاضر بالاترین تکنولوژی در صنعت تلویزیون اولد OLED است که در انحصار شرکت ال جی است وآنچه از هایسنس پیداست رقابت با تلویزیون های اولد است ما در این نوشته می خواهیم بدانیم که این رقابت به چه صورت است و برگ برنده با کدام است؟ آیا بازهم اولد OLED می تواند برگ برنده را داشته باشد؟

فناوری اولد OLED ال جی

در اولد OLED نور پس زمینه حذف شده است و به جای آن از یک لایه آلی استفاده شده است که نور آبی را تولید می کند، سپس رنگ آبی با عبور از فیلتر به سه رنگ آبی، قرمز و سبز تبدیل می شود. در فناوری اولد هر پیکسل می تواند به صورت مستقل عمل کند یعنی خاموش و روشن شود که این ویژگی تلویزیون های اولد را در رده ای بالا از کیفیت تصویر قرار داده است. یک سری ویژگی ها و توانایی ها هستند که در تلویزیون بسیار حائز اهمیت هستند از این ویژگی ها می توان به نمایش تاریکی مطلق، خاکستری یکنواخت، روشنایی تصویر و شفافیت و کنتراست المان ها یا اجزای تصویر اشاره کرد. تاریکی یکنواخت با روش هایی مختلف به دست می آید که یکی از آنها ایجاد منطقه هایی در صفحه نمایش و یا نور پس زمینه است که به صورت مستقل عمل می کنند که اولد با مستقل کردن عملکرد پیکسل ها در این زمینه در بالاترین رده قرار گرفته است.

فناوری Dual Cell در تلویزیون های هایسنس

هایسنس در سال ۲۰۲۰ تصمیم به فعالیت در زمینه تولید پنل و تلویزیون گرفته است و متاسفانه  یا خوشبختانه آخرین تکنولوژی تلویزیون یعنی OLED را هدف قرار داده است. هایسنس فناوری Dual Cell که مربوط به شرکت BOE است را در تلویزیون های خود قرار داده تا نه تنها به سطح کیفیت تلویزیون های اولد نزدیک شود بلکه در رده بسیار بالاتری نسبت به آنها قرار بگیرد.

چرا Dual Cell رقیب اولد به شمار می رود؟

در فناوری Dual Cell از نور پس زمینه استفاده می شود و معمولا نور پس زمینه Direct است. صفحه ای پیکسلی در بین نور پس زمینه و صفحه نمایش ۴K با رزولوشن و تعداد  پیکسل ۲۱۶۰ *۳۸۴۰ قرار می گیرد. این صفحه دارای رزولوشن Full HD با تعداد پیکسل ۱۹۲۰*۱۰۸۰ است که مونوکروم MonoChrome است.در نتیجه فناوری Dual Cell در صفحه نمایش ۴ میلیون منطقه مجزا از هم به وجود می آید در نتیجه آن کنتراست، شفافیت تصویر و تاریکی یکنواخت به صورت قابل توجهی افزایش یافته است. فیلم زیر در مورد معرفی تلویزیون های هایسنس با برترین تکنولوژی ها یعنی نور پردازی کوانتومی و Dual Cell است:

جمع بندی

حدودا ۴ سال است که اولد گوی رقابت را در دست گرفته است و با اختلاف زیادی نسبت به سایر فناوری ها قرار گرفته است. اولد یک فناوری نوین است که در آن ساختار نور پردازی تلویزیون به کلی حذف شده است. در سال ۲۰۲۰ شرکت هایسنس تصمیم به تولید تلویزیون در مقیاس وسیعی گرفته است و در آن از فناوری Dual Cell استفاده می کندکه در اصل مربوط به شرکت BOE است. شرکت BOE یک شرکت چینی است که در زمینه تولید پنل فعالیت دارد. در فناوری Dual Cell تعداد ۴ میلیون منطقه و یا زون مجزا تشکیل می شود که نتیجه آن کنتراست بالا، شفافیت تصویر بالا، تاریکی مطلق و یا نمایش رنگ سیاه عمیق و خاکستری یکنواخت است. این فناوری به عنوان رقیبی برای فناوری اولد و تلویزیون های ال جی به شمار می رود که به احتمال زیاد گوی سبقت را در دست خواهد گرفت. نکته جالب توجه آن است که قیمت تلویزیون با فناوری Dual Celll پایین تر است از تلویزیون با فناوری OLED است که خرید تلویزیون با کیفیت تصویر نزدیک به کیفیت تصویر اولد OLED را آسانتر می کند. خرید تلویزیون ال جی هزینه زیادی را می طلبد و از طرفی برای کاربرانی که نمی خواهند زیاد هزینه کنند و در عوض کیفیت خوبی از تصویر را در تلویزیون داشته باشند تلویزیون های هایسنس گزینه ای مناسب به شمار می روند. 


برای مشاهده تلویزیونهای OLED و منحنی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سامسونگ در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED ال جی وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سونی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید

4 پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      سلام
      هایسنس از صفحه نمایش VA استفاده می کند و از لحاظ صفحه نمایش و عملکرد آن شبیه سامسونگ است

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *