سیستم عامل webOS ال جی در سایر برندها

سیستم عامل تلویزیون (TV OS) نرم افزار قابل بوت در تلویزیونهای هوشمند است که دسترسی و کنترل ویژگی های پیشرفته خود تلویزیون و حتی دستگاه های متصل به آن را برای کاربر امکان پذیر می کند. همانند رایانه شخصی، یک رابط کاربری گرافیکی (GUI) نیز برای تعامل در سیستم عامل تلویزیون وجود دارد. اساساً، تلویزیون های هوشمند رایانه های سرگرمی متصل به اینترنت هستند که می توانند به صورت بی سیم به بسیاری از دستگاه ها متصل شوند. سیستم عامل های تلویزیون از برنامه ها معینی برای اتصال به وب سایت هایی مانند Youtube ، Netflix ، Hulu یا Vimeo استفاده می کنند. مرورگرهای وب، می توانند به سایت های اجتماعی مانند فیس بوک و توییتر و همچنین انواع دیگر وب سایت ها دسترسی داشته باشند. کاربران می توانند یک صفحه کلید بی سیم، تلفن هوشمند یا تبلت را با تلویزیون سینک کنند، و این تلویزیون را تقریباً به اندازه رایانه شخصی برای وبگردی کاربر پسند می کند. سیستم عامل یکی از گزینه های کلیدی در انتخاب یک تلویزیون هوشمند است.  به زبان ساده تر OS به کاربر این امکان را میدهد بدون اینکه زبان کامپیوتر بلد باشد بتواند با آن تعامل داشته باشد.مهمترین جزء قابلیت های هوشمند (قابلیت اتصال به اینترنت و دسترسی آسان به برنامه و صفحات وب و استفاده مجازی از تلویزیون )  سیستم عامل است. تلویزیون ها بسته به شرکت تولید کننده و مدل تلویزیون دارای ویژگی های هوشمند متفاوت هستند. در این مطلب ما قصد داریم ویژگی های مهم بهترین سیستم عاملهای موجود را توضیح دهیم و تا حد ممکن امکان مقایسه منصفانه ای را هم فراهم کنیم.

ال جی آخرین نسخه سیستم عامل تلویزیون خود را با نام webOS 6.0 در نمایشگاه  CES که اوایل ژانویه ۲۰۲۱ برگزار شد به نمایش گذاشت. این نسخه جدید داری تغییرات زیادی به نسبت نسخه پیشین خود می باشد، اما معلوم است که این شرکت در حال برنامه ریزی چیزی حتی بزرگتر است که حرفهایی به گوش می رسد که حاکی از این می باشد که webOS الجی قصد حضور در تعدادی برند دیگر نیز دارد. بیش از ۲۰ تولید کننده تلویزیون از سراسر جهان برای استفاده از این سیستم عامل در تلویزیونهای خود قراردادی با الجی امضا کرده اند.

این برای همه خوب خواهد بود زیرا تلویزیون های بیشتری با پلتفرم webOS شاهد هستیم پس توسعه دهندگان بیشتری را به خود جلب می کنند، که برنامه های بیشتری را برای استفاده کاربران ایجاد می کنند (از این نظر بسیار عقب تر از Android TV است. با این حال LG هنوز هم دست بالا را دارد. نسخه جدیدی که ما به آن اشاره کردیم ، webOS 6.0 ، منحصر به تلویزیون های ال جی خواهد بود. سازندگان شخص ثالث به جای آن بستری دریافت می کنند که “بوسیله webOS TV تأمین می شود” که ظاهراً مبتنی بر نسخه ۵٫۰ این سیستم عامل است. “با استقبال از تولید کنندگان دیگر برای پیوستن به سیستم عامل تلویزیون webOS، ما در یک مسیر جدید قرار گرفتیم که به بسیاری از دارندگان تلویزیون جدید اجازه می دهد همان قابلیت هوشمند عالی و ویژگی های موجود در تلویزیون های LG را تجربه کنند. با تلویزیون webOS ال جی، شرکا همچنین گزینه های متنوعی از جمله دسترسی به برنامه های سرویس پخش جریانی جهانی مانند Netflix ، YouTube ، Amazon Prime Video و سرویس پخش ورزشی DAZN و همچنین LG Channels و سرویس پخش رایگان محتوای برتر این شرکت را دریافت می کنند. مدل های تلویزیونی سازگار همچنین دارای کنترل از راه دور اختصاصی Magic Motion هستند.

LG از این قرارداد چه سودی می برد؟

این شرکت تجربه سیستم عامل تلویزیون را در دستگاه های بیشتری کنترل خواهد کرد و همچنین درآمد بیشتری از تبلیغات را به خود اختصاص می دهد. گسترش webOS به تلویزیون های بیشتر، تعداد بینندگان رسانه LG بیشتر می شود. این روش همچنین داده های کاربر، بیشتری را به LG می دهد تا بتواند webOS را بهبود بخشد، که این امر به نفع مجموعه تلویزیونی خود شرکت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *