نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی

 

این سوالی است که در صورت خرید کولر گازی با دو عملکرد سرمایش-گرمایش برای شما هم پیش می آید. در این نوشته قصد داریم نحوه استفاده از گرمایش کولر گازی بیان کنیم. با توجه به اینکه سالانه به امکانات کولر گازی افزوده می شود و در حال افزایش امکانات بیشتر است کولر گازی فقط برای تولید سرما استفاده نمی شود. یکی از بهترین امکاناتی که امروزه اکثر کولر گازی ها دارند و بسیار مورد استفاده قرار می گیرد گرمایش کولر گازی است یعنی کولر را در حالتی قرار داد تا تولید گرما کند و در فصول سرد سال استفاده گردد.پس کولر گازی ها علاوه بر تولید سرما تولید گرما نیز دارند.

در ابتدا شما قبل از اینکه کولر گازی را در حالت گرمایش قرار دهید باید ببینید که کولر شما دارای این ویژگی هست یا نه یعنی حالت گرمایشی دارد یا نه؟ از طریق یکی از روش های زیر کولر خود را بررسی کنید که حالت گرمازایی دارد.

 

از کجا بدانیم که کولر گازی حالت گرمایش دارد؟

ساده ترین و بهترین راه این است که به دفترچه راهنمای کولر گازی مراجعه کنید و آن را مطالعه کنید اما اگر دفترچه را به هر دلیلی گم کرده اید به سراغ برچسب فنی دستگاه (پلاک دستگاه) بروید و آن را چک کنید بدین طریق که : این بر چسب روی تمامی پنل های داخلی و خارجی کولر گازی درج شده و تمام مشخصات دستگاه روی آن نوشته شده و شما با مطالعه آن به راحتی می توانید به سرمایش و گرمایش کولر گازی پی ببرید روی این برچسب ها دنبال عبارتی مانند تصویر زیر بگردید. در این تصویر Heating به معنای عملکرد گرمایشی و Cooling به معنای عملکرد سرمایشی است.

 

نحوه راه اندازی گرمایش کولر گازی

برای اینکه شما بتوانید کولر خود را در حالت گرمایش قرار دهید باید نحوه استفاده از ریموت کنترل کولر گازی را بدانید.

توجه داشته باشید که سیستم سرمایش کولر گازی با سیستم گرمایش کولر گازی فرق دارد هنگامی که ما از گرمایش دستگاه استفاده می کنیم قطعه ای بنام شیر چهار راهه یا همان شیر برقی در مدار مورد استفاده قرار میگیرد که این قطعه در حالت سرمایش کاربردی ندارد و فرق دیگر این است که برد تا زمانی که گرمای مبرد وارد اواپراتور (پنل داخلی) نشود فرمان روشن شدن بلوور (فن داخلی) را نمی دهد و این عمل ممکن است چند دقیقه زمان ببرد حداکثر ۱۵ دقیقه می باشد.

دیفراست : در حالت گرمایش کندانسور در هوای سرد بیرون قرار دارد و با کار کردن دستگاه  کندانسور یخ می زند و مانع عبور هوا از داخل فین ها می شود برای اینکه این یخ های دستگاه ذوب شود سنسور کندانسور به برد فرمان می دهد و برد فن داخلی را به مدت چند دقیقه خاموش و شیر برقی مسیر گاز را تغییر می دهد تا گاز داغ وارد کندانسور شده تا عمل یخ زدایی را انجام دهد همه ی این فرایند را دیفراست می نامند.

از انجا که گرمایش کولر گازی حساس تر از حالت سرمایش است و دارای نکات بسیار حساسی است در صورت برخورد با هر گونه مشکلی با تکنسین کولر گازی با تجربه و متخصص تماس بگیرید.

 

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *