سال ۲۰۲۰ با ماشین های لباسشویی هوشمند ال جی

ال جی در سال های گذشته ماشین های لباسشویی متنوعی را با ظرفیت های مختلف روانه بازار کرد. ماشین های لباسشویی ال جی به واسطه مصرف کم و عملکرد فوق العاده با کارایی زیاد در بین کاربران و استفاده کنندگان محبوبیت زیادی را دارند. یکی از گزینه هایی که در هنگام خرید یک ماشین لباسشویی مورد نظر قرار می گیرد، تنوع ظرفیت است که در این زمینه ال جی از ظرفیت ۶ کیلوگرم تا ظرفیت ۱۸ کیلوگرم را در ماشین های لباسشویی خود اتخاذ کرده است. ال جی در سال ۲۰۲۰ از هوش مصنوعی Artificial Inteligence بهره برده است که در این نوشته به آن می پردازیم.

هوش مصنوعی Artificial Inteligence چیست؟

هوش مصنوعی به یک سری از کارهایی که انتظار می رود تا یک جسم بی جان انجام دهد هوش مصنوعی گفته می شود، یعنی کارهایی که به واسطه پیشرفت فناوری توسط یک وسیله یا یک ابزار انجام می شود. امروزه هوش مصنوعی در بسیاری از وسایل خانگی قرار گرفته است، برای مثال تلویزیون های با صدا انسان کانال ها را تغییر می دهند و یا در میان صفحات وب به جستجو می پردازند. اما هوش مصنوعی چگونه محقق می شود؟

هوش مصنوعی معمولا در وسایل خانگی با سنسور های اندازه گیری و عملگر به دست می آید، سنسور ها میزان پارامتر های و داده های را اندازه می گیرند و متناسب با فرایند ها انجام می شود. شرکت ال جی در ماشین های لباسشویی که در سال ۲۰۲۰ به بازار فروش عرضه می شود از تعداد زیادی از سنسور ها استفاده کرده و هوش مصنوعی را در این ماشین های لباسشویی ارتقا داده است.

عملکرد هوش مصنوعی در ماشین های لباسشویی ال جی

 ال جی در ماشین های لباسشویی تولید ۲۰۲۰ از سنسور های زیادی برای اندازه گیری وزن بارگیری، مشخص کردن جنس بارگیری و تمایز بین انواع الیاف لباس ها استفاده کرده است.  در ماشین های لباسشویی ال جی ۲۰۲۰ حتی جنس لباس ها میزان ظریف و نازک بودن و یا حساس بودن انها نسبت به دما  مشخص می شود و برنامه مورد نظر به صورت اتوماتیک توسط ماشین لباسشویی اتخاذ می شود.

مزیت های هوش مصنوعیArtificial Inteligence چیست؟

از آنجا که هوش مصنوعی هیچگونه معایبی ندارد مزیت های آن را بررسی می کنیم. در اکثر موارد حتی کاربر نمی تواند جنس لباس ها را تشخیص دهد تا متناسب با آن برنامه مناسب را انتخاب کند. سنسور های موجود در ماشین لباسشویی اندازه بار و جنس بار را تعیین کرده و در برنامه اتوماتیک میزان دما و تعداد فرایند های آبکشی و یا میزان مصرف شوینده را مشخص شده به کار می گیرد. در این فناوری نوین طول عمر لباس ها نسبتا افزایش می یابد و از چروک شدن آنها جلوگیری می شود. ویژگی های موجود در ماشین های لباسشویی ال جی تولید ۲۰۲۰ به هوش مصنوعی Artificial Inteligence ختم نمی شود و در زیر ویژگی های بارز دیگر موجود در ماشین های لباسشویی ال جی را آورده ایم:

۱- ویژگی Turbo Wash 360: در این ویژگی آب با فشار توسط جت های اب که ۳۶۰ درجه فضای چرخش دارند بر روی لباس ها اعمال می شود و موجب افزایش حلالیت شویند و نفوذ بهتر و سریعتر شویند به لباس ها می شود و در نهایت جرم های روی لباس سریعتر از الیاف لباس جدا می شوند.

۲-  جت های ۳ بعدی: این جت ها اب را خیلی سریع بر روی لباس ها به جریان می اندازند و لکه بری تا ۴۰ درصد افزایش می دهند

۳- ویژگی Twin Wash: این ویژگی در حال حاضر فقط در ماشین های لباسشویی ال جی یافت می شود که در آن می توان توسط یک ماشین لباسشویی دو فرایند شستشو و یا خشک کردن لباس ها را انجام داد.

۴- موتور اینورتر دایرکت درایو Direct Drive Motor: موتوری فوق العاده کارا با میزان صدا و مصرف انرژی کم که کارایی شستشوی آن برای کابران ثابت شده است.

ویژگی های هوشمند Smart ThinQ: ماشین های لباسشویی ال جی با قابلیت های Smart ThinQ و Wi-Fi دارای حداکثر کارایی و کاربری آسان هستند که می توان با تلفن های همراه و یا تلویزیون و دیگر وسایل هوشمند فرایند شستشو را کنترل کرد. در زیر ماشین های لباسشویی ال جی که بسیار پرفروش و مخاطب پسند بوده اند را در زیر اورده ایم:

ماشین لباسشویی ۱۶ کیلو خشک کن ۱۰ کیلو ال جی مدل F0K2CHK5T2

 

لباسشویی ۸ کیلویی ۱۴۰۰ دور ال جی مدل F4J5TNP7S

ماشین لباسشویی ۱۰٫۵ کیلو ال جی مدل F4J9JSP2T | J9

 

نوشته های مرتبط:

امکانات موجود در ماشین های لباسشویی سامسونگ تا سال ۲۰۱۹

توضیح حروف مدل ماشینهای لباسشویی سامسونگ

جمع بندی

ال جی در سال ۲۰۲۰ ماشین های لباسشویی خود را به سیستم های هوشمند مخصوصا هوش مصنوعی مجهز کرده است. در این ماشین های لباسشویی فرایند شستشو بهینه شده و موجب طول عمر لباس ها و الیاف ها می شود. با هوش مصنوعی Artificial Inteligence میزان مصرف انرژی و مواد شوینده و آب بهینه شده و کاربری آنها نیز بسیار آسان شده است. ماشین های لباسشویی ال جی ۲۰۲۰ با ظرفیت های زیاد و قابلیت های خشک کن به بازار عرضه می شوند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *