نگاهی به مجموعه تلویزیونهای ۲۰۲۴ سامسونگ

قبل از بررسی، به چند نکته توجه کنید. اول اینکه، ما زمان و منابع محدودی با تلویزیونهای ۲۰۲۴ سامسونگ داشتیم و مدل‌هایی که دیدیم، مدل‌های تولیدی آماده‌ای نیستند، بنابراین احتمالاً قبل از ورود به بازار، دستخوش تغییرات بیشتری خواهند شد.

ظاهر جدید تلویزیون OLED سامسونگ؛ تلویزیونهای ۲۰۲۴ سامسونگ

خیره شدن، یا خیره نشدن؟ به نظر می رسد این سوالی است که مهندسان سامسونگ قبل از افزودن فناوری جدید و جذاب صفحه نمایش بدون درخشش خود به تلویزیون OLED کوانتومی نقطه‌ای S95D این برند مطرح کرده‌اند. صفحه نمایش مشکی مات جدید S95D با تطبیق یک تکنیک ضد تابش مشابه با The Frame، سری تلویزیون های هنری سامسونگ، بزرگترین تغییری است که در طول عمر سه ساله OLED برتر سامسونگ دیده ایم.

در چند ساعتی که با تلویزیون سپری کردیم، به نظر می‌رسید که حتی با افزایش محسوس روشنایی نسبت به سال گذشته پس‌زمینه غیربراق تا حدودی از بازتابش نسخه قبلی خود کاسته است. تصاویر سفید مانند زیرنویس نیز تقویت شده به نظر می رسید. ما متوجه کاهش کنتراست با چراغ‌های خاموش نشدیم، زیرا رنگ‌های زنده، سطوح سیاه عمیق و نقاط برجسته طیفی درخشان، همه به عملکرد فوق‌العاده اشاره می‌کنند.

طراحی تلویزیون نیز فوق‌العاده است، با همان پایه و جعبه منظم One-Connect برای برق و ورودی‌ها مانند سال گذشته، و یک پنل بسیار نازک ۱۱ میلی‌متری. چه کسی مشکی مات را دوست ندارد؟ مدل S90D از فناوری بدون تابش خیره کننده برخوردار نخواهد بود. به‌عنوان کسانی که اغلب تلویزیون را با زاویه‌ای با چندین لامپ روشن تماشا می‌کند، مشتاقانه منتظر مقایسه این دو مدل در دنیای واقعی هستیم تا ببینیم آیا فناوری جدید بدون تابش، ارتقاء شایسته‌ای است یا خیر.

تلویزیونهای 2024 سامسونگ

بهترین تلویزیون ۸K سامسونگ؛ تلویزیونهای ۲۰۲۴ سامسونگ

بهترین مدل ۸K سامسونگ همچنان بهترین تلویزیون QLED این شرکت است که با توجه به قیمت بالای تاریخی آن جای تعجب ندارد. QN900D یک بار دیگر با رنگ های نقطه کوانتومی غنی و جذاب، روشنایی خارق العاده، سطوح عالی سیاه و پردازش تصویر کریستالی به خصوص در اندازه ۷۵ اینچی، چشمگیر به نظر می رسد.

بزرگ‌ترین موردی که امسال معرفی شد، پردازنده جدید NQ8 AI Gen3 تلویزیون است که به گفته سامسونگ دو برابر سریع‌تر از تراشه سال گذشته است. این به ایجاد پردازش تصویر بکرتر و ارتقای کیفیت محتوای با وضوح کمتر کمک می کند. ما مطمئن نیستیم که تصویر بعد از مشاهده وضوح فراگیر QN900C به بهبود زیادی نیاز داشته باشد. آخرین مدل همچنین دارای پایه جدید و شیک Infinity Air Stand با تزئینات فلزی مشبک و حاشیه های فوق باریک خود است که جلوه “صفحه نمایش شناور” را بیشتر برجسته می کند.

به‌روزرسانی‌های دیگر شامل یک تقویت‌کننده حرکتی هوش مصنوعی جدید است که برای تشخیص ورزشی که در حال تماشای آن هستید طراحی شده است و از هوش مصنوعی برای کاهش تاری نیز استفاده می‌کند. ما نتوانستم آن را آزمایش کنیم زیرا هنوز محتوایی در هیچ کجا در دسترس نیست.

فقدان محتوای ۸K یکی از معدود شکایات ما در مورد QN900C به همراه انعکاس رنگین کمان صفحه نمایش از نور بالای سر بود که بار دیگر مانعی برای کسانی خواهد بود که در منزل خود نورپردازی توکار دارند. اینها بزرگترین معایب تلویزیون جدید از برداشت های اولیه ما هستند. بزرگترین امید ما برای QN900D امسال کاهش مناسب قیمت در چند سال مدل گذشته بود.

چیزی که می‌توانیم بگوییم این است که تلویزیون همان تماشای خارج از محور عالی را نشان می‌دهد که به نسل قبلی خود نسبت به بسیاری از تلویزیون‌های LED و QLED برتری می‌دهد، و ما انتظار داریم که در زمان عرضه نسخه نهایی، بار دیگر یکی از رقبای برتر در کلاس خود باشد. با این وجود، سامسونگ امسال کار خود را به پایان رسانده است، زیرا رقبا وعده‌های بزرگی را می‌دهند، از جمله ارتقای عظیم مدل‌های ارزان‌تر مانند Hisense’s U8N و TCL’s QM8 که حداکثر روشنایی آنها را نسبت به سال گذشته دو برابر می‌کند. این باید یک مسابقه هیجان انگیز QLED در سال ۲۰۲۴ را ایجاد کند.

منبع: wired

تلویزیونهای سامسونگ

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *