چگونگی نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی

چگونگی نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی

چگونگی نصب اسپلیت با هدف کاهش انرژی

۱- هرگز ورودی یا خروجی هوای کولر گازی را مسدود نکنید. این کار می تواند موجب برگشت هوای خروجی به صورت مستقیم به دستگاه و یا نرسیدن هوای کافی به دستگاه شود. همچنین برگشت مستقیم هوا از مسیر خروجی دستگاه باعث کاهش راندمان دستگاه می شود و در هر دو دستگاه داخلی، بیرونی، تبادل حرارتی مناسب، بین هوا و مبرد انجام نده و فشار غیر طبیعی در سیستم ایجاد می شود و در طولانی مدت باعث آسیب جدی به کمپرسور می گردد. دستگاه داخلی و بیرونی سیستم های اسپلیت باید در فضایی نصب گردند که جریان هوای کافی جهت تبادل حرارتی وجود داشته باشد ، در غیر این صورت بازدهی دستگاه به شدت کاهش می یابد.

1

۲- هرگز ورودی یک دستگاه بیرونی روبروی خروجی دستگاه دیگر قرار نگیرد. این کار باعث افت راندمان خروجی دستگاه می شود در صورت نصب چند دستگاه کنار هم آنها را پهلو به پهلو یا پشت به پشت نصب نمایید. ورود هوای گرم خارج شده از یک دستگاه راندمان دستگاه روبرو را به شدت کاهش می دهد.

3

۳- به وضعیت نصب دستگاه بیرونی دقت نمایید:
این دستگاه را در مکان هایی که احتمال جمع شدن برف روی آن وجود دارد نصب نکنید
اگر در یک پارکینگ این دستگاه را نصب می کنید توجه نمایید که اتومبیل جلوی آن پارک نشود و راه هوا را مسدود نکند. همچنین نصب دستگاه در سایه باعث افزایش راندمان و کاهش مصرف برق می شود. ضمنا استفاده از سایه بان در صورتی که مزاحم گردش هوا نباشد توصیه می شود.

۴- وقتی دستگاه داخلی را به صورت دیواری نصب می کنید دقت نمایید راه لوله در آن حتما باز بوده و محل نصب کاملا تراز باشد تا آب از دستگاه چکه نکند. هرگز از لوله درین مشترک برای دو دستگاه استفاده ننمایید.
۵- مراقب باشید که در هنگام نصب ، گرد و غبار و ذرات ریز وارد لوله های مبرد نشود. این ذرات ممکن است لوله موبین را مسدود نموده یا به کمپرسور صدمه بزند و موجب کوتاه شدن عمر کمپرسور شود. در مواقعی که سر لوله باز است ، حتما توسط یک درپوش آنرا ببندید تا از ورود ذرات و گرد و غبار به داخل لوله جلوگیری شود. داخل لوله های مسی را پس از خرید و قبل از شروع مراحل لوله کشی حتما توسط گاز ازت تمیز نمایید تا از گرد و غبار و یا ذرات ریز احتمالی تخلیه شود.

17

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *