کاربرد عینک سه بعدی در تلویزیون های جدید

انسان با استفاده از فاصله‌ای که بین دو چشمش است(حدود ۵ سانتی متر) می‌تواند دور یا نزدیک بودن اجسام را با استفاده از اختلاف زاویه‌ای که به وجود می‌آید به صورت تقریبی تشخیص دهد مثلاً اگر هنگامی که یکی از چشم ها بسته‌است یک توپ به سمت شخصی بیاید و او آن را بگیرید سپس با دو چشم باز این کار را تکرار کند متوجه خواهید شد که وقتی دو چشم باز است سرعت و جای توپ را بهتر درک می‌کند.

در این عینک‌ها هیچ نوع تکنولوژی خاصی بکار نرفته‌است و شما می‌توانید در خانه با استفاده از تلق‌های رنگی آن را بسازید.

اما کاری که این تلق‌ها می‌کنند این است که به هر چشم یک تصویر مجزا ارسال می‌شود و مغز انسان که قابلیت تشخیص اش گول خورده این دو تصویر را بر هم منطبق می‌کندو یک تصویر ۳ بعدی می‌سازد.

عینک‌های سه‌بعدی ال‌جی به شکل گیره‌ای یا عینک‌های معمولی وجود دارد. این عینک‌ها بعد جدیدی را به فیلم‌های شبانه می‌افزاید و بازی بزرگ را به مرحلۀ کاملاً تازه‌ای می‌برد. سری به مجموعۀ کامل عینک‌های سه‌بعدی ال‌جی و تلویزیون‌های ال‌جی بزنید و سرگرمی خانگی خود را به شکلی جدید مبدل کنید.با عینک‌های سه‌بعدی سبک و راحت ال‌جی به حرکات و صحنه‌های اکشن نزدیک‌تر شوید. از فیلم، برنامه‌های تلویزیون، بازی‌های ویدئویی ورزشی با عینک‌های سه‌بعدی تلویزیون‌های ال‌جی لذت ببرید. این عینک‌ها شما را از راحتی اتاق نشیمن به صحنه‌های پرتنش می‌برد.

عینک dual play چیست؟

بازی کردن در صفحات تقسیم شده مدت زمان زیادی است که وجود دارد و راهی عالی برای اشتراک‌گذاری سرگرمی است اما همیشه این مشکل وجود داشته است که نیمی از صفحه را رقیب شما از آن خود کند یا سعی کند دزدکی به قسمت شما نگاه بیندازد تا امتیاز ناعادلانه‌ای را کسب کند. با فناوری پخش دوگانه یا Dual Play دیگر چنین مشکلی وجود ندارد!

پخش دوگانه از فناوری تلویزیون سینما سه‌بعدی به روشی جدید و مبتکرانه استفاده می‌کند. با گذاشتن عینک‌های مخصوص پخش دوگانه بر چشم، دنیایی کاملاً جدید از فرصت‌های بازی به روی شما گشوده می‌شود و تمامی تجربۀ شما را به سطح جدیدی ارتقا می‌دهد.

هر بازیکن بازی را از منظر و بُعد خاص خود می‌بیند؛ بدون اینکه نمایشگر نصف شود. بنابراین، هر بازیکن یک تصویر صفحۀ کامل و متفاوت را می‌بیند؛ یعنی برخلاف صفحۀ تقسیم‌شدۀ مرسوم در یک تلویزیون‌ها.

روش عملکرد بدین گونه است: در بازی F1 شما می‌توانید صفحه را به دو نیم ببینید. وقتی عینک پخش دوگانه را روی چشم می‌گذارید، کلید سه‌بعدی را فشار می‌دهید و صفحه را مطابقت می‌دهید. سپس مطمئن می‌شوید که بازیکن ۱ عینک A را زده و بازیکن ۲ عینک B را بر چشم دارد. سپس برای انجام مسابقه به شیوۀ تمام‌صفحه آماده می‌شوید.

پخش دوگانه با PS3، Xbox 360 و حتی Nintendo Wii سازگار است. تا زمانی که صفحه به صورت عمودی یا افقی تقسیم شده است، به خوبی عمل می‌کند. این فناوری در داخل تلویزیون است نه در بازی و کنسول بازی.

پخش دوگانه با هر تلویزیون سینما سه‌بعدی ال‌جی ۲۰۱۲ سازگار است؛ سری‌های LM3، ۶، ۷، ۸ و ۹ نیز از این قابلیت برخوردار هستند.

نصب کردن و استفاده از این قابلیت بسیار راحت و بسیار مؤثر است. شما تقریباً فراموش می‌کنید که شخص دیگری نیز با شما در صفحه سهیم است. مهم‌تر از همه اینکه روزهای تقلب در بازی‌های دونفره به سر رسیده است!

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *