شیائومی اولین تلویزیون شفاف تولید انبوه جهان را معرفی کرد.

تا به امروز تلویزیون های زیادی را در بازار مشاهده کرده ایم ویا آنها را خریداری کرده ایم. تلویزیون های موجود در بازار هر دسته به یک برند اختصاص دارند و ویژگی ها و امکانات منحصر به فردی را دارند. در سال ۲۰۲۰ شرکت های جدیدی تلویزیون های خود را روانه بازار کردند و مدل های نه چندان زیاد و متعدد را در اختیار کاربران قرار داده اند. در سال ۲۰ئ۲۰ شیائومی به عنوان برند تلویزیون نوپا تلویزیون اولد خود را با ویژگی شفاف بودن صفحه نمایش با تولید انبوه روانه بازار می کند. تلویزیون های شیائومی نسبت به تلویزیون های ال جی و یا تلویزیون های سامسونگ وسونی قیمت کمتری را دارند ولی شیائومی هنوز قیمت این تلویزیون های شفاف را تعیین قیمت نکرده است.

شیائومی 

شیائومی در سال های اخیر گوشی های زیادی را روانه بازار کرده است، گوشی های شیائومی توانستند رقابت خاصی را ایجاد کنند و کیفیت ساخت و تولید فوق العاده ای را دارند. شیائومی برنامه تولید تلویزیون را از سال ۲۰۱۹ شروع کرد و تا به امروز چند مدل را روانه بازار کرده است. شیائومی تلویزیون های ۴K مدل L55M5-5ASP و L65M5-5ARU را در اختیار کاربران قرار داده است. شیائومی تلویزیون اولد شفاف را در اختیار کاربران قرار داده است که در این نوشته به آن می پردازیم.

معرفی تلویزیون اولد شفاف شیائومی 

شیائومی در سال ۲۰۲۰ تلویزیون اولد شفاف را روانه بازار کرد. این تلویزیون از صفحه نمایشی تشکیل شده است که خصوصیتی شفاف را دارد یعنی در زمان خاموش بودن می توان پشت صفحه نمایش را مشاهده کرد ودر زمانی که تلویزیون روشن است تصاویر همانند یک شی و یا جسمی در تلویزیون و یا صفحه نمایش شناور خواهد بود. این تلویزیون خصوصیاتی دارد که در اینجا به آن می پردازیم.

نور پس زمینه در تلویزیون شفاف اولد

در تلویزیون شفاف اولد شیائومی نور پس زمینه وجود ندارد بنابراین خبری از برد و لامپ LED نیست. در این تلویزیون از لایه الی اما شفاف برای تولید نورپردازی استفاده شده است. در این صفحه نمایش می توان در زمان خاموش بودن پشت صفحه نمایش را مشاهده کرد و در زوان روشن بودن تصاویر در آن شناور خواهد بود و تقریبا شبیه به یک آکواریوم عمل می کند.

روشنایی در تلویزیون اولد شفاف شیائومی

روشنایی برای تلویزیون بسیار مهم است. روشنایی در تلویزیون های LED از نور پس زمینه و لامپ های LED تامین می شود. اما در این تلویزیون از یک لایه آلی اما شفاف نور لازم برای پیکسل ها تامین می شود. در آن جریان برق از یک طرف عبور می کند و از طرف دیگر خارج می شود و مولکول های آلی برانگیخته شده و نور آبی را تولید می کنند. نور ابی هم با یک فیلتر رنگ به نور های سبز و قرمز و آبی تبدیل می شود. روشنایی در این تلویزیون تا ۹۳ درصد DCI-P3 می باشد که رنج بالایی از نمایش رنگ  و روشنایی است. در این تلویزیون کنتراست تصویر برابر با ۱۵۰۰۰۰:۱ می باشد که رده بسیار بالا به حساب می اید. فرکانس تصویر برابر با ۱۲۰ هرتز می باشد و تصاویر بدون نویز و بلور نمایش داده می شود. در ان تلویزیون صدا ۱۶ وات می باشد و در آن این میزان صدا با ۲ عدد اسپیکر ۸ وات ارائه می شود.

کیفیت تصویر در تلویزیون شفاف اولد شیائومی

 خوب این تلویزیون شائومی چه کیفیت تصویری را دارد. در این تلویزیون کیفیت تصویر Full HD می باشد یعنی در صفحه نمایش آن تعداد ۲ میلیون پیکسل وجود دارد. شاید برای یک صفحه نمایش شفاف رزولوشن ۴K ممکن نباشد و به همین دلیل شیائومی این تلویزیون را با رزلوشن Full HD وارد بازار کرده است. در این تلویزیون ویژگی های ارتقای کیفیت تصویر وجود دارد و می توان تصاویر با رزولوشن پایین تر را کیفیت بالایی تماشا کرد.

کاربری بازی در تلویزیون شفاف اولد شیائومی

 این تلویزیون ویژگی و امکاناتی را دارد که برای بازی بسیار فوق العاده خواهد بود. در این تلویزیون ویژگی MEMC وجود دارد که در آن سرعت انتقال داده از پورت ها بالا است. در این تلویزیون زمان پاسخگویی برابر با ۱ میلی ثانیه است که نشان می دهد تلویزیون از ویژگی و امکاناتی برخوردار است و بر وفق مراد گیمر ها می باشد.

جمع بندی

شیائومی تلویزیون اولد شفاف را با کیفیت تصویر Full HD روانه بازار کرده است. این تلویزیون های در مقیاس وسیعی تولید شده اند و ویژگی و اماکانات فوق العاده ای را دارند. در این تلویزیون فرکانس تصویر ۱۲۰ هرتز، کنتراست تصویر ۱۵۰۰۰۰:۱، صدا ۱۶ وات و ۲ کاناله، توانایی نمایش رنگ ۹۳ درصد و نوع پنل ان شفاف می باشد. این تلویزیون نسبت به تلویزیون های ال جی و یا برند های دیگر باید ارزانتر باشد و دیلی آن جا افتادن برند شیائومی در بازار اشت. در هنگام خرید تلویزیون باید ویژگی های موجود در تلویزیون را مورد توجه قرار داد و این تلویزیون ویژگی های فوق العاده ای را دارد.


برای مشاهده تلویزیونهای OLED و منحنی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سامسونگ در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED ال جی وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سونی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید

4 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *