رابط هوشمند VIDAA در تلویزیون های هایسنس ۲۰۲۰

هوشمند یا Smart به چه معنی است؟

هوشمند به ویژگی  و ابزار هایی گفته می شود که کمک می کند تا کارهایی که به صورت پیچیده انجامی می شود بتوان راحتر و کاربردی تر و موثر تر واقع شود. امروزه در اکثر تلویزیون ها  و گوشی های موجود در بازار از ویژگی هوشمند بودن استفاده شده است. برای مثال امروزه زیاد نیازی به تایپ کردن محتوای مورد جستجو نیست چرا که با ویژگی Voice Assistant می توان با استفاده از صدای کاربر به جستجو در میان صفحات وب پرداخته و یا کانال های تلویزیونی را تغییر داد. اما خوب برای پیاده سازی ویژگی های هوشمند به سیستم عامل Oprerating System نیاز است. در اینجا به سیستم عامل Vidaa در تلویزیون های هایسنس می پردازیم، تلویزیون های هایسنس با توجه به قیمت کمتر که نسبت به تلویزیون ال جی و یا سامسونگ دارند می توانند جایگاهی ویژه را در بازار فروش داشته باشند.

هایسنس

شرکت های سنس به تازگی در صدد رقابت با شرکت های تولید کننده تلویزیون است. این شرکت قصد دارد از صفحه نمایش VA یا Vertical Alignment در تلویزیون های خود استفاده کند و گوی سبقت را از شرکت های تولید مخصوصا شرکت ال جی بگیرد. هایسنس از تکنولوژی  Dual Cell جهت ارتقای سطح کیفی جزئیات بهره می برد. در فناوری Dual Cell از یک صفحه Full HD بدون رنگ و پیکسل Grayscale استفاده می کند و با آن توانسته تعداد منطقه های مجزا عمل کننده را ۲میلیون زون افزایش دهد که از فناوری Full Arrray Local Dimming بیشتر است. هایسنس اما برای ویژگی های هوشمند از سیستم عامل VIDAA استفاده کرده است که کاربرد فوق العاده ای دارد.

سیستم عامل Vidaa در تلویزیون های هایسنس

سیستم عامل رابطی بین کاربر و تلویزیون برای استفاده از ویژگی های هوشمند است. سیستم عامل باید ویژگی های بخصوصی را داشته باشد تا بتواند کاربرد و کاربری تلویزیون افزایش دهد و یا آسانتر کند. سیستم عامل باید از سرعت بالا، دسترسی برنامه برای آن و کاربری آسانی را داشته باشد تا در رده بالایی برای استفاده قرار گیرد. هایسنس در تلویزیون های خود از سیستم عامل Vidaa استفاده می کند. این سیستم عامل به تازگی توسط هایسنس استفاده شده است همانند سیستم عامل های دیگر از سرعت و کیفیت و کارایی بالایی برخوردار است و این بدان معنا است که هر انتظاری از این سیستم عامل قابل اجرا می باشد. در فیلم زیر این سیستم عامل معرفی شده است:

جمع بندی

هایسنس از ویژگی ها و کاربرد های جدیدی در تلویزیون های خود استفاده می کند . این شرکت از ویژگی های سخت افزاری تا کیفیت تصویر و رابط هوشمند به صورتی کاملا متمایز عمل کرده است. برای مثال برای ارتقای سطح کیفی در تلویزیون های خود از فناوری Dual Cell بهره برده است و یا برای ویژگی های هوشمند از سیستم عامل VIDAA استفاده کرده است. سیستم عامل Vidaa از سرعت فوق العاده ای برخوردار است و به خوبی برنامه بر روی انها نصب می شود، از طرفی تنوع برنامه و در دسترس بودن آن ها در حد قابل قبولی قرار دارد. قابلیت هایی چون Voice Assistant و یا Google Assistant بر روی آنها پیاده شده است. سیستم عامل Vidaa به سرعت بالای آن مشهور است که در آن در ۳ ثانیه برنامه آن اجرا می شود. قیمت تلویزیون هایسنس نسبت به قیمت تلویزیون ال جی و یا قیمت تلویزیون سامسونگ کمتر است و با ویژگی هایی که این تلویزیون ها دارند خریدآنها را می توان توصیه کرد. خرید تلویزیون هر برندی نیاز به آگاهی از مشخصات مخصوصا مشخصات هوشمند دارد چرا که امروزه ویژگی های هوشمند امری اجتناب ناپذیر در تلویزیون هستند.


برای مشاهده تلویزیونهای OLED و منحنی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سامسونگ در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED ال جی وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
برای مشاهده تلویزیونهای LED سونی در وبسایت بانه ۹۰ اینجا کلیک کنید
6 پاسخ
    • Sasan.a
      Sasan.a گفته:

      سلام، هایسنس از برندها خوب بازار می باشد که متاسفانه در ایران کمتر شناخته شده است، بنابراین تلویزیون این برند کمتر در بازار موجود میشود، بهترین مدل می توان گفت ۲ مدل H8G – H9G می باشند ولیست شما هم b8000 بهترین می باشد با پشتیبانی از Dolby Vision – Local Dimming- HEVC (H.265) decoder
      می توان گفت از بقیه لیست شما سرتر می باشد، اما خب خدمات پس از فروش و قطعات این برند در بازار کمتر می باشد.

      پاسخ
  1. احمد
    احمد گفته:

    سلام
    در این تلویزیون ها و سیستم عامل Vidaa چگونه برنامه و یا اپلکیشن دانلود و نصب می شود

    پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      سلام
      در قسمت برنامه های آن App Store می توان برنامه را جستجو کرده و آن را نصب کرد

      پاسخ
  2. فرشته
    فرشته گفته:

    سلام
    من با این سیستم عامل کار کردم و بسیار شبیه به سیستم عامل اندروید است

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *