تلویزیون‌های HDR واقعا خواستنی هستند

روزانه سوالات بسیار زیادی از بخش فروش فروشگاه بانه ۹۰ در مورد تکنولوژی های جدید تلویزیون ها پرسیده می شود در این بخش ما به بررسی فناوری HDR خواهیم پرداخت . قبل خرید بخوانید 🙂

HDR، محفف High Dynamic Range به معنای محدوده دینامیکی بالا، از اصطلاحات جدید در صنعت ساخت تلویزیون می باشد. که این قابلیت جهش فوق العاه ای در کیفیت تصاویر تلویزیون ایجاد کرده است.

HDR

فناوری HDR حتی نسبت به رزولوشن ۲۱۶۰p هم توسعه و پیشرفت مهم‌تری در دنیای نمایشگرها به حساب می‌آید. این فناوری خط بطلانی بر کنتراست ضعیف و رنگ سیاه مایل به خاکستری می‌کشد که از زمان استفاده از LED ها  برای نور پس‌زمینه بوجود آمده‌اند.

برای درک بهتر HDR نیز به نوعی مثل رزولوشن ۲۱۶۰p، نیاز به محتوای مخصوص است و به نوعی می‌توانیم از آن به عنوان یک ویژگی مربوط به آینده‌ی نزدیک نام ببریم. در واقع HDR بیش از آن که یک فناوری باشد، یک ویژگی است که رنگ‌های روشن را روشن‌تر و رنگ‌های تیره را تیره‌تر به نمایش می‌گذارد. این که چطور این اتفاق می‌افتد بستگی به شرکت تولیدکننده دارد؛ ولی معمولا روش کار به صورت فناوری LCD با کنتراست بالا و LEDهای پس‌زمینه‌ی روشن‌تر با تراکم بالاتر است. تصاویر HDR‌ واقعا بیننده را تحت‌تاثیر قرار می‌دهند و اگر  OLED ها را کنار بگذاریم، هر چیز دیگری که من دیده‌ام در مقایسه با HDR کیفیت پایین‌تری داشته است.

شاید تنها نکته‌ی مهمی که در رابطه با HDR‌ به صورت مختصر و مفید بخواهیم بگوییم این باشد که HDR یکی از مهم‌ترین ویژگی‌هایی است که پرداخت پول بیشتر بابت آن ارزشش را دارد؛ بنابراین اگر هنوز پول کافی برای خرید تلویزیون HDR ندارید، صبر کنید تا به توانایی مالی برای خرید چنین تلویزیونی برسید. بدون شک پشیمان نخواهید شد.

بعد از بررسی هر تلویزیون در فروشگاه بانه ۹۰ چنانچه قصد خرید دارید ، حتما در پایین صفحه به لینک شرکت سازنده محصول مراجع کنید تا امکانات کامل محصول را در سایت مرجع مشاهده کنید.

 

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *