تلویزیون های ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ ال جی با صفحه نمایش نانوسل NanoCell

شرکت ال جی تلویزیون های زیادی را روانه بازار کرده است. در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ تلویزیون های سری ۷و سری ۸  با تکنولوژی های پیشرفته و با کارایی فوق العاده بازار فروش را در تسخیر خود در آوردند. این تلویزیونها کارایی فوق العاده را از خود به نمایش گذاشتند و کاربران زیادی را به سوی خود جذب کردند. شرکت ال جی  در زمینه تلویزیون و حتی بقیه محصولات فوق العاده عمل کرده و جایزه بهترین تلویزیون سال ۲۰۱۹ را از آن خود کرده است . حالا باید شرکت های دیگر مانند شرکت سامسونگ و شرکت سونی به فکر راه چاره و تولید محصولی با کارایی بیشتر از این تلویزیون های ال جی باشند تا در میدان رقابت باقی بمانند.  تلویزیون های سری ۷ و سری ۸ با تکنولوژی صفحه نمایش NanoCell  وارد بازار فروش شده اند. این فناوری ارتقا یافته فناوری IPS است ، بنابراین تلویزیون مجهز به صفحه نمایش نانوسل به طور حتم خصوصیات IPS را نیز دارا است. تلویزیون هایی که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ وارد بازار فروش شده اند همراه با مشخصات آنها در تصویر زیر آورده شده است:

تلویزیون های سری ۷ و سری ۸ ال جی که در سال ۲۰۱۸ و ۲۰۱۹ وارد بازار شده اند و دارای صفحه نمایش نانوسل NanoCell هستند.

صفحه نمایش با تکنولوژی نانوسل NanoCell

تلویزیون های مجهز به صفحه نمایش نانو سل همان صفحه نمایش های LED هستند که علاوه بر برد لامپ های LED دارای یک صفحه از نانو ذرات کریستالی هستند که این نانو ذرات رنگ ها را به درجه اشباع رسانده و تمایز بین رنگ های روشن و تیره را افزایش می دهند.  تصویر شفاف تر و نمایش جزئیات بیشتر با صفحه نمایش نانوسل امکان پذیر خواهد بود. فناوری نانو سل  ارتقا یافته فناوری IPS است که شرکت ال جی آن را برای نخستین بار در سال ۲۰۰۷ در تلویزیون های خود قرار داد. فناوری IPS زاویه دید را افزایش داده و نمایش رنگ های بیشتری از کناره ها را موجب می شود و به گونه ای مصرف انرژی پایین تر را برای تلویزیون موجب می شود. نمونه هایی از تلویزیون های بالا که در جدول آورده شده و توسط کارشناسان مورد آزمایش و تست های کارایی قرار گرفته اند در زیر آورده شده است:

امتیاز ها در مبنای نمره ۱۰ بوده است.

در جدول بالا که حاصل تلاش کارشناسان تلویزیون بوده است نمره گذاری  برای تلویزیون بدون هیچ گونه حساسیت روی مدل بوده و تمام مدل تلویزیون ها تولید شرکت ال جی هستند. هر تلویزیون ویژگی های متمایزی دارد مثلا برای یک کاربرد خاص یکی بر دیگری برتری دارد. خریدار باید اول نیاز های خود و مورد استفاده از تلویزیون را برای خود مشخص کند سپس اقدام به خرید تلویزیون متناسب با نیاز های خود کند. تلویزیون SM9000 در سال ۲۰۱۹ وارد بازار فروش شده و امتیازات آن بیشتر از سایر تلویزیون هاست و می توان گفت که شرکت ال جی تلویزیون های خود را روز به روز ارتقای کیفیت و ساخت می دهد. برای تمام استفاده ها امتیاز بالایی را کسب کرده است. از آن طرف تلویزیون SM8600 سری ۸ و در سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده و این تلویزیون هم به خوبی جوابگویی نیاز های کاربران است و در نهایت تلویزیون های SK8000  و SK9500 در سال ۲۰۱۸ وارد بازار شده و تلویزیون SK8000 سری ۸ و SK9500 سری ۹ از تلویزیون های ال جی است. این تلویزیون ها نیز با کیفیت هستند و به نسبت از تلویزیون های ال جی سری SM ارزانتر بوده و بسته  به توان خود می توانید آنها را خریداری کنید. 

جمع بندی

تلویزیون های زیادی در سال ۲۰۱۸ و سال ۲۰۱۹ وارد بازار شده اند اما تلویزیون هایی که ما در این نوشته مورد بررسی قرار داده ایم دارای یک خصوصیت مشترک صفحه نمایش با ویژگی نانوسل Nano Cell هستند. این صفحه نمایش ها در نمایش تصویر و رنگ های متنوع فوق العاده عمل کرده و کاربران زیادی را به سوی خود جذب کرده اند. کارشناسان این تلویزیون ها را مورد آزمایش قرار داده و با تست سیگنال های ورودی و خروجی و نمایش تصویر به آن ها امتیاز داده اند که مبنای این امتیاز ها عدد ۱۰ است. تلویزیون های نانو سل در نمایش تصویر بی نظیر بوده و بسیار به کیفیت تصویر صفحه نمایش های اولد نزدیک هستند.

نوشته های مرتبط:

مقایسه تکنولوژی NanoCell و OLED در تلویزیون های ال جی

نمونه برداری کروما Chroma SubSampling و مقایسه بین نرخ های ۴:۴:۴ ، ۴:۲:۲ و ۴:۲:۰ و تاثیر در کارایی تلویزیون و کیفیت تصویر

مقایسه تلویزیون سونی X9000F و X9500G

مدل تلویزیون های سونی از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۹

تفاوت سری تلویزیون های سامسونگ

5 پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      با توجه به اینکه تلویزوین های نانوسل قوی تر هستند هوش مصنوعی هم در آنها قوی تر اتخاذ شده است

      پاسخ
  1. احسان
    احسان گفته:

    تلویزیونای نانوسل واقعا کیفیت خوبی دارن. ینی در مقایسه با led های معمولی خیلی در سطح بالاتری هستن

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *