راهنمای خرید ماکروویو

چگونه یک مایکروویو ایده آل با کارایی بالا خریداری کنیم؟

راهنمای خرید مایکروویو

اگر در بازار به دنبال خرید یک مایکروفر جدید برای آشپزخانه خود هستید اما به دلیل تنوع مدل‌ها سردرگم شده‌اید، این راهنمای خرید به شما کمک خواهد کرد تا انتخاب مناسبی نسبت به نیازهای خود داشته باشید. بهتر است قبل از خرید نکات زیر را مد نظر داشته باشید تا خرید دلچسبی را تجربه کنید.

توان مصرفی: توان مصرفی برابر باقدرت مایکروفر در گرم کردن و پختن مواد غذایی شما است. میزان وات اجاق مایکروویو به صورت عمده به اندازه آن وابسته است؛ مایکروویوها ی کوچکتر وات پایین تری خواهند داشت و بزرگترها باطبع وات بالاتری دارند. مایکروویوهای امروزی معمولا میزان وات از ۴۰۰ تا ۱۲۰۰ (وات بالاتر تا ۲۰۰۰ وات نیز وجود دارد) دارند. باید توجه داشته باشید که هرچه وات بالاتر باشد زمان پخت کمتر خواهد شد ولی تنها چند وات اضافه تر باعث نمی شود مایکروویو بهتر باشد. البته این نکته را نیز به خاطر داشته باشید که توان بیشتر برابر است با مصرف انرژی و برق بیشتر.

روش ساده ای برای اطلاع از میزان وات مایکروویو وجود دارد. در این روش یک فنجان آب با دمایی برابر دمای اتاق را داخل مایکروویو قرار داده و آن را با حداکثر توان روشن کنید تا زمانی که آب به جوش بیاید. زمانی که طول می کشد تا آب به جوش بیاید را ثبت کنید. به طور کلی این زمان برای مایکروویو ۶۰۰ تا ۷۰۰ واتی تقریبا برابر ۲٫۵ تا ۳ دقیقه است. مایکروویوی با وات بالاتر آب را در زمانی کمتر به جوش می آورد.

دیفراست: پس از توان مصرفی باید به تعداد سنسورها و سیستم دیفراست (از حالت یخ زده خارج کردن غذا) توجه شود.

لیتر/ فوت: اگر از مایکروویو زیاد برای آماده کردن غذا استفاده می کنید، بهتر است از مدل های بزرگتر بین ۱ تا ۲٫۲ فوتی استفاده کنید. اما اگر برائ یکی دو نفر از ماکروفر استفاده می کنید دستگاه با لیتر کمتر کار شما را راه می اندازد. داخل مایکروفرها مدل کوچک تقریبا بین ۳۰ تا ۵۰ سانتی متر فضا وجود دارد. نکته: حتما دقت کنید که یک بشقاب غذاخوری روی صفحه گرد آن جای گیرد. سایز بزرگ از ۵۰ تا ۸۰ سانتی متر هستند.

پخت چند مرحله ای: این قابلیت به طور تدریجی غذا را از حالت یخ زده خارج می کند و از پخت ناقص و کناره ای (پخت بیشتر کناره های غذا) جلوگیری می کند.

مکان: انتخاب محل قرارگیری مایکروفر اولین و مهم‌ترین فاکتوری است که باید در هنگام خرید در نظر بگیرید. بهتر است پیش از آنکه برای خرید اقدام کنید جای قرار دادن آن را در آشپزخانه مشخص کنید. همچنین باید به اندازه ماکروفر نیز توجه کنید ماکروفرهای بزرگتر در هر بار پخت مقدار ماده غذایی بیشتری در خود جای می دهند.

بهترین ماکروویو

پخت، یخ زدایی و گرم کردن: ماکروفر معمولی باید قادر باشد غذا بپزد، یخ زدایی کند و غذاهای یخچالی را دوباره گرم کند. مطمئن بشوید ماکروفری که می خواهید بخرید بتواند همه این عملکردها را انجام بدهد. سرانجام به سایر عملکردهایی که ممکن است از ماکروفر خود انتظار داشته باشید، فکر کنید.

صفحه چرخان: بیشتر ماکروفرهای تازه صفحه چرخانی دارند که ماده غذایی را می چرخاند و سبب پخت یکنواخت آن می گردد. مدل های تازه تر المنتی دارند که سبب طلایی و ترد شدن روی غذای پخته شده می شوند. برای بعضی ها هم مهم است که ماکروفرشان حالت مخصوص پاپ کورن داشته باشد که تنها با فشار یک دکمه بتوانند پاپ کورن درست کنند.

انواع ماکروفر

ابعاد: اندازه پیشخوان آشپزخانه شما چقدر است؟ حجم مواد غذای که قصد دارید با مایکروفر گرم‌کنید چقدر است؟ این‌ها سؤالاتی است که باید قبل از انتخاب و خرید به آن‌ها پاسخ دهید.
قبل از اینکه به سراغ خرید بروید محل موردنظر را که قصد قرار دادن مایکروفر در آشپزخانه رادارید انتخاب کرده و طول و عرض و ارتفاع آن را اندازه‌گیری کنید. بدین ترتیب در هنگام خرید می‌توانید بهترین و مناسب‌ترین مدل را با توجه به فضایی که در اختیاردارید انتخاب کنید. در مورد گنجایش فضای داخلی نیز باید به این نکته اشاره کرد که ابعاد مایکروفر هیچ ارتباطی با گنجایش داخل آن ندارد. یعنی بزرگ‌تر بودن اندازه مایکروفر همیشه به معنی جادارتر بودن نیست.
هدایت گرما: یکی از ویژگی‌هایی که در برخی از مدل‌ها موجود بوده، قابلیت هدایت گرما است. این فناوری به‌جای تابش مستقیم اشعه، گرما را به سمت مواد غذایی هدایت کرده و در اطراف آن به گردش درمی‌آورد. به کمک این فناوری گرم کردن و پختن غذا با سرعت و یکنواختی بیشتری انجام می‌شود.
معکوس کننده Inverter: مایکروفرها برای تنظیم دما در داخل محفظه مدام بین حداکثر توان ۱۰۰ و حداقل توان ۰ سوئیچ می‌کنند تا بتوانند میزان حرارت دلخواه کاربر را ایجاد کنند اما نتیجه کار همیشه مناسب نخواهد بود. اما فنّاوری Inverter  این امکان را ایجاد میکند تا مایکروفر با توان ۵۰ مواد غذایی را به‌طور یکنواخت گرم کند.

تشخیص رطوبت: برخی مدل‌های جدید مایکروفرها، قابلیت تشخیص رطوبت را نیز داشته و خشک شدن مواد غذایی را هنگام پخت و گرم کردن به کاربر اطلاع می‌دهد. برخی مدل‌های دیگر نیز مجهز به صفحه‌نمایش دیجیتال بوده و قابلیت‌های متعدد دیگری را برای پخت در اختیار کاربر قرار می‌دهد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *