پخش مسابقات المپیک ۲۰۲۰ توکیو با تلویزیون های ۸k

شبکه تلویزیونی NHK ژاپن جز اولین شبکه هایی هست که سفارش تلویزیون های ۸k رو داده است. در کل میشه گفت یکی از برنامه ها و پروژه های ژاپنی ها برای برگزاری بهتر این مسابقات انجام موفقیت امیز ساخت تلویزیون های ۸k می باشد.

در حل حاضر شرکت شارپ اولین تلویزیون ۸K جهان موسوم به Super Hi-Vision را به بازار ارائه داده است که دقت آن ۷۶۸۰ در ۴۳۲۰ پیکسل بوده و ۱۶ برابر دقیق تر از تلویزیون های ۴K می باشد.

به گزارش  سایت fortune ، در حالی که تا چند سال قبل تلویزیون های ۱۰۸۰p با دقت ۴KK برترین و دقیق ترین تلویزیون های موجود در بازار بودند، قرار است از ماه آینده تلویزیون های ۸K از راه برسند که دقت و وضوح تصویر قابل ملاحظه بر روی آنها حتی از تصاویر قابل مشاهده بر روی پرده سینما هم بهتر است.

اولین مدل از این محصول شارپ که LV-85001 نام دارد قرار است از ۳۰ اکتبر برای فروش در اختیار شرکت های تولید ویدیو و شبکه های تلویزیونی علاقمند قرار بگیرد. البته طبق خبرها قرار نیست امکان خرید این تلویزیون ها فعلا برای عموم مردم باشد.

برای مشاهده تصاویر ویدیویی با کیفیت ۸K بر روی این تلویزیون ها باید از دوربین های فیلم برداری جدید، رایانه های پیشرفته برای پردازش و ذخیره سازی تصاویر، سیستم انتقال امواج به روز شده و … استفاده کرد و لذا سرمایه گذاری سنگین در حوزه یاد شده ضروری است.

یک خبر خوب برای علاقه مندان این است که برخی از شرکت های دیگر که در حال ساخت تلویزیون های ۸k هستند ال جی و سامسونگ می باشند. پیش بینی می شود استفاده عموم از این تلویزیون ها در سال ۲۰۱۸ ممکن شود.

 

1 پاسخ
  1. امید
    امید گفته:

    فک نمی کنم محتوای ۸k به این راحتی در دسترس قرار بگیره. فک کنم هزینه بالایی داشته باشه تا یه فیلم با این کیفیت ساخته شه

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *