هوش مصنوعی ThinQ AI در تلویزیون ها چه کاربردی دارد؟

شرکت ال جی هر ساله تلویزیون های زیادی را روانه بازار می کند. این تلویزیون ها خصوصیات و یژگی های جدیدی را با خود به همراه می آورند. شاید بر روی کارتن تلویزیون های ال جی کلماتی را دیده باشید یا وقتی وارد سایت سازنده می شوید مشخصات تلویزیون را بررسی می کنید به کلماتی برخورد کنید که تا حد زیادی برایتان ناآشنا و نامفهوم باشد. جدا از خصوصیات کلی تصویر و صدا مانند تصویر ۴K و یا Full HD و صدای ۲ کاناله و یا ۲٫۱ کاناله ، چیز های دیگری نیز در تلویزیون ها هستند که به قسمت طراحی و فنی محصول مربوط می باشند. ویژگی هایی مانند Nano Bezel, Nano Color، Nano Cell، Nano Accuracy و THinQ AI  در تلویزیون های ال جی هستند ما در اینجا به توصیف یکی از این ویژگی ها ThinQ AI می پردازیم.

ThinQ AI در تلویزیون های ال جی

این ویژگی در تلویزیون های ال جی به مراتب بیشتر از سایر تلویزیون هاست و تلویزیون هوشمند را هوشمند تر می کند اما چگونه؟ تلویزیون هوشمند به تلویزیونی گفته می شود که قابلیت اتصال به اینترنت را داشته باشد و این قابلیت با سیستم عامل و مرورگر اینترنت امکان پذیر می شود که امروزه اکثر تلویزیون ها این قابلیت را دارند. ویژگی ThinQ AI فراتر از خصوصیات ذکر شده است و به معنی هوش مصنوعی است. تلویزیون هایی که این ویژگی را دارند می توان با استفاده از میکروفن که در ریموت کنترل هوشمند آن قرار دارد یا با وصل میکروفن اکسترنال، با صدا، تلویزیون را کنترل کرد و در واقع با دستورات صوتی کارهایی که با دکمه ریموت کنترل انجام می شود، تلویزیون به صورت خودکار آن را انجام خواهد داد. البته قبل از این ویژگی دیگری که در تلویزیون ها بود Smart Thinq نام داشت و آن امکان اتصال دستگاه  های زیادی را به تلویزیون امکان پذیر می ساخت. شما تصویر ریموت کنترل هوشمند را می توانید در زیر مشاهده فرمایید:

 

نمایی از ریموت کنترل هوشمند و کاربرد دکمه های آن

هوش مصنوعی( Artificial Inteligence)

هوش مصنوعی یک پیشرفت در همه زمینه ها به شمار می رود. هوش مصنوعی کاربرد های زیادی در تمام صنایع و بقیه مقوله های کاربردی دارد. بسیاری از کار ها را که امروزه انجام آن برای ما انسان ها غیرقابل انجام است به واسطه هوش مصنوعی و رباط ها انجام می شود. هوش مصنوعی کارایی فزاینده ای دارد که روز به روز به کاربرد های آن افزوده می شود.  این تکنولوژی امروزه در تلویزیون ها وارد شده است و در اصل راحتی کاربران و جذابیت خاصی را موجب شده است. با حرف زدن با تلویزیون و انجام کار ها و تنظیمات تلویزیون، کاربران را شیفته عملکرد خود کرده است.

نوشته های مرتبط:

مقایسه تکنولوژی NanoCell و OLED در تلویزیون های ال جی

نمونه برداری کروما Chroma SubSampling و مقایسه بین نرخ های ۴:۴:۴ ، ۴:۲:۲ و ۴:۲:۰ و تاثیر در کارایی تلویزیون و کیفیت تصویر

مقایسه تلویزیون های OLED و QLED

 

جمع بندی

تلویزیون های ال جی دارای ویژگی های متمایز و منحصر به فرد هستند. بعضی از این ویژگی ها به خصوصیات ظاهری مربوط می شود و بعضی دیگر به ویژگی های فنی تلویزیون می پردازد. این تلویزیون ها اغلب دارای پردازنده های ۴ هسته ای هستند که در مدل های جدید تر از پردازنده ۴ هسته ای هوشمند آلفا ۷ و آلفا ۹ استفاده شده است و ویرایش رنگ و تصویر را به خوبی انجام می دهند و در ارائه جزئیات تصویر به صورت فوق العاده عمل می کنند. تلویزیون های ال جی در پردازش تصویر مخصوصا سری های جدید نانوسل و اولد جایزه بهترین ها را از آن خود کرده اند.

8 پاسخ
  1. حسین
    حسین گفته:

    سلام.من ال جی مدل up8000upa خریدم داخل منو مدلش و سال ۲۰۲۲ نوشته.اما هر جا سرچ میکنم همه ۲۰۲۱ هستن.و اینکه اون پسوند upa برای چی هست نمیدونم.ممنون میشم اطلاعاتی در این موارد برام ارسال کنین

    پاسخ
    • admin
      admin گفته:

      سلام
      این مدل تکنولوژی ۲۰۲۱ میباشد. و در سال ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ تولید شده است. حروف اخر مربوط به منطقه فروش و نوع تیونر و کلاس دستگاه است.

      پاسخ
  2. مهسا
    مهسا گفته:

    ایا امکان نمایش محتویات داخل یخچال بر روی تلویزیون های هوشمند وجود داره؟

    پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      بله، در صورتی یخچال وای فای و قابلیت هوشمند را داشته باشد می توان آن را به تلویزیون لینک کرد . بعضی از یخچال این ویژگی را دارند

      پاسخ
  3. مهرداد
    مهرداد گفته:

    ایا برای بعضی از ویژگی های هوشمند مانند Voice Assistant به میکروفن نیاز است؟

    پاسخ
    • admin2
      admin2 گفته:

      برای بعضی میکروفن لازم است و برای بعضی دیگر این قابلیت را ریموت کنترل دارا می باشد

      پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *