توصیه و نکات قبل از خرید تلویزیون

احتمالا شما هم از اونایی هستید که یک لیست از تلویزیون ها رو نوشتید و قصد خرید یکی از آن ها را دارید.

۴k UHD در بالاترین قسمت لیستتان باشد

نمایشگر خمیده؟ اگر واقعا طراحی این تلویزیون‌ها را می‌پسندید، بخرید؛ ولی وقتی که مشخصات فنی تلویزیون‌ها را با هم مقایسه می‌کنید، تلویزیون‌های ۴K UHD باید در بالاترین قسمت لیست خرید شما باشند. کوانتوم داتس و سایر فناوری‌های ارتقای رنگ به علاوه HDR، همه کمک می‌کنند تا تصویر تلویزیون‌های LCD‌ به مراتب بهتر از هر چیز دیگری که قبلا در بازار بوده بشود. این ارتقای تصویر رقابت جدی را با تلویزیون‌های OLED‌ ایجاد می‌کند، بدون این که قیمت بالای این تلویزیون‌ها را داشته باشد.

نکاتی مهم راجع به تلویزیون های خمیده

تلویزیون‌های خمیده هنوز به نوعی منطقه‌ی خاکستری برای خریداران محسوب می‌شوند. چیزی که بیش از هر نکته‌ی دیگری در رابطه با این تلویزیون‌ها به چشم آمده و روی آن مانور تبلیغاتی صورت گرفته است شعار «احساس عالی غوطه‌وری» در تصویر است. گفته می‌شود که هنگام تماشای برنامه‌ی دلخواه در این تلویزیون‌ها بخصوص اگر در وسط و با فاصله‌ی مناسبی (۱.۵ برابر قطر نمایشگر تلویزیون) بنشینید، باتجربه‌ی بسیار خوبی از نمای جانبی تلویزیون روبرو می‌شوید؛ ولی تا این لحظه هیچ کس از بین کسانی که من می‌شناسم، این مزیت را به عنوان یک مزیت کلیدی که بخاطرش حتما باید یک تلویزیون خمیده خریداری کنیم، نام نبرده است. در عین حال برخی از افرادی که چنین تلویزیون‌هایی را خریداری کرده‌اند از تجربه‌ی نه چندان دلچسب خود در هنگامی که در جایی غیر از مرکز تصویر نشسته‌اند، نکاتی را بیان داشته‌اند.

مدل‌های SUHD سامسونگ و HDR D‌ سونی قیمت بالاتری دارند، ولی کیفیت تصویر فوق‌العاده‌ای هم به شما ارائه می‌دهند. بدون شک اگر پول خرید چنین تلویزیون‌هایی را دارید، می‌توانید با کمترین ریسکی وارد دوران جدیدی از تلویزیون‌ها با کیفیت تصویر فوق‌العاده شوید؛ ولی اگر قصد دارید تا پول خود را پس‌انداز کنید و هنوز هم از تلویزیون فعلی خود راضی هستید شاید بد نباشد تا یکی دو سالی صبر کنید. بدون شک فناوری‌های جدید و البته محتوای جدید که منطبق با فناوری‌های جدید باشد، دلایل قانع کننده‌تری برای شما برای خرید یک تلویزیون جدید خواهند داشت.

1 پاسخ
  1. نیلوفر
    نیلوفر گفته:

    تلویزیون منحنی فک کنم دیگه داره از رده خارج می شه. هرچند کیفیت خودشون رو دارن

    پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *