تلویزیون های هایسنس و شیائومی در یک نگاه

همانطور که می دانید شیائومی و هایسنس اخیرا تلویزیون هایی را روانه بازار کرده اند، حالا بسیاری از کاربران در پی مشخصات و کیفیت تصویر و صدا در این تلویزیون ها هستند. تلویزیون های شیائومی و هایسنس نسبت به تلویزیون های ال جی و سامسونگ قیمت پایین تری را دارند و دلیل این اختلاف قیمت رقابت با برند های مشهور و پر آوازه در بازار است. در این نوشته به صورت کلی تلویزیون های هایسنس و شیائومی را مورد بررسی قرار می دهیم.

هایسنس

 هایسنس یک شرکت تایوانی است که از مدت ها پیش در زمینه تولید محصولات خانگی و تلویزیون فعالیت داشته است اما اخیرا با فعالیتی گسترده تر در زمینه تولید تلویزیون گام برداشته است. این شرکت از ویژگی های و امکانات متعددی استفاده کرده است که در واقع تکنولوژی و فناوری محسوب می شود و برای اولین بار است که توسط این شرکت از آنها استفاده می شود. تلویزیون های هایسنس که در بازار موجود هستند مخاطبان نسبتا زیاد دارند و انتظار می رود که در آینده به تعداد این مخاطبان افزوده شود.

شیائومی

شیائومی یک شرکت چینی است. این شرکت بیشتر در زمینه تولید گوشی تلفن همراه فعالیت داشته و دارد اما اخیرا در زمینه تولید تلویزیون گام برداشته است. تلویزیون های شیائومی در حال حاضر در بازار تعداد کمی دارند و انمتظار می رود که تلویزیون های این شرکت در بازار بیشتر شود و حتی تلویزیون های اولد را نیز روانه بازار کند. شیائومی تلویزیون های خود را همانند هایسنس با قیمت کم به فروش می رساند و نشان می دهد که همان سیاست هایسنس را در پیش گرفته است.

تلویزیون های هایسنس و ویژگی های آنها

قبل از هر چیزی باید بگوییم که هایسنس همانند سامسونگ از پنل VA یا Vertical Alignment استفاده می کند. این پنل زاویه دید کم و کنتراست بالایی را دارد و از طرفی رنگ سیاه عمیق را را به خوبی نمایش می دهد. هایسنس جدا از نورپردازی LED و انواعی از ارایش های Direct و یا Edge از نور پس زمینه لیزری نیز استفاده میکند. نور پس زمینه لیزری مصرف انرژی کمتر و کیفیت تصویر بهتری را به نمایش می گذارد که هایسنس در تلویزیون های بالارده خود از آنها استفاده می کند. هایسنس برای نمایش کنتراست بالا، روشنایی بیشتر صفحه نمایش و نمایش جزئیات بیشتر و تمایز بین رنگ ها تیره از فناوری جدیدی به نام Dual Cell استفاده می کند. اما Dual Cell چیست؟ Dual Cell به معنی دو پنل است، هایسنس در تلویزیون های بالارده خود از این فناوری استفاده می کند. جدا از صفحه نمایش اصلی که کیفیت تصویر ۴K را دارد از یک صفحه دیگر چسبیده به آن به نام GrayScale استفاده می کند که رزولوشن Full HD را دارد. در صفحه GrayScale از ۲ میلیون پیکسل بدون رنگ استفاده شده است. این صفحه بین نور پس زمینه و پنل اصلی قرار می گیرد و هر پیکسل صفحه تنظیم نور پردازی به صورتی مجزا خامش و یا نور را از خود عبور می دهد. در این فناوری بیش از ۲ میلیون منطقه و یا زون مجزا به وجود می آید که کارایی به مراتب بیشتر از فناوری Full Array Local Dimming دارد.  صدا در تلویزیون های هایسنس همانند صدای اکثر تلویزیون های برند مشهور و پر آوازه است. در تلویزیون های هایسنس از ۲۰ وات صدا با ۲ عدد اسپیکر استفاده می شود که در آنها DTS وDolby Digital وجود دارد و بعضی از مدل های این شرکت Dolby Atmos را میز پشتیبانیمی کنند. ویژگی های هوشمند در تلویزیون هایسنس با سیستم عامل اختصاصی این شرکت یعنی Vidaa U پیاده شده است که هم کاربری آسان و هم سرعت بالایی را دارد. این سیستم عامل بسیار شبیه به سیستم عامل تایزن در تلویزیون های سامسونگ است. در مدل  های بالارده از ویژگی های Voice Assistant و Google Assistant پشتیبانی می شود.

فناوری Dual Cell در تلویزیو های هایسنس

تلویزیون های شیائومی و ویژگی های آن

شیائومی تلویزیون های خود را روانه بازار کرده است. اگرچه تعداد این تلویزیون ها در بازار محدود می باشد اما با توجه به تصمیمی که شیائومی گرفته است به احتمال زیاد تلویزیون های بیشتری از این شرکت حتی تلویزیون های اولد هم حضوری پر رنگ را خواهند داشت. شیائومی از پنل IPS یا In-Plane Switching استفاده می کند، این پنل زاویه دید بالایی را دارد و زمانی که با نور پس زمینه Direct و فناوری Full Array Dimming همراه باشد، نمایش جزئیات فوق العاده ای را خواهد داشت. شیائومی از سیستم صوتی ۲ کاناله ۲۰ وات استفاده کرده است. شیائومی برای ویژگی های هوشمند از سیستم عامل اندروید استفاده می کند که دسترسی به برنامه های آن بسیار کاربردی است. شیائومی تلویزیون های خود را با قیمتی پایین به فروش می رساند و دلیل  بر این نیست که تلویزیون های شیائومی کیفیت ندارند بلکه فقط  به دلیل رقابت این اختلاف قیمت را ایجاد کرده است.

جمع بندی

امروزه برند های زیادی در بازار موجود می باشد که بسیاری از آن ها برای کاربران و خریداران نا آشنا هستند. برند هایی چون ال جی و سامسونگ و یا سونی با قیمت بالایی به فروش می رسند و از ن طرف برند های نااشنا  و اما کاربردی با قیمت پایین به بازار عرضه شده اند. قیمت پایین فقط دلیل بر ایجاد رقابت است. تلویزیون های شیائومی و هایسنس از بسیاری از لحاظ از تلویزیون های برند های مشهور بهتر هستند. برای نمونه تلویزیون های Dual Cell هایسنس بسیار بهتر نمایش جزئیات را ارائه می دهند. در هنگام خرید تلویزیون بهتر است که به مشخصات تلویزیون توجه شود تا برند، تا هزینه ای برای برند پرداخت نشود.

2 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *