تلویزیون شفاف Mi TV Lux Edition Transparent | تلویزیون شفاف شیائومی

هرچند پیشتر غولهای بزرگ فناوری همانند سامسونگ و ال جی از تلویزیون های شفاف خود رونمایی کرده اند ولی به گفته شرکت شیائومی تلویزیون Mi TV Lux Edition Transparent اولین تلویزیون شفاف در جهان با قابلیت تولید انبوه است. با داشتن یک صفحه نمایش کاملا شفاف و رزولوشن Full HD تصاویری را نمایش می دهد که به گفته سازندگان آن “به نظر می رسد که در هوا معلق هستند”. هنگامی که تلویزیون Mi TV Lux Transparent Edition خاموش است، دقیقاً مانند صفحه  شیشه ای به نظر می رسد. و بر خلاف تلویزیون های سنتی که پردازنده ها و اتصالات خود را در صفحه پشتی پنل قرار می دهند، Mi TV Lux Transparent Edition با روشی هوشمندانه همه را در پایه دایره ای تلویزیون خود قرار داده است.

گذشته از دیزاین آینده نگر و پنل شفاف دارای برخی از سخت افزارهای رده پرچمدار نیز هست. پنل OLED شفاف ۵۵ اینچی دارای نسبت کنتراست دینامیکی بینهایت، صفحه ۱۰ بیتی آن ۱٫۰۷ میلیارد رنگ را نشان می دهد. تلویزیون با نرخ تازه سازی ۱۲۰ هرتز همراه است. با کمی کندوکاو بیشتر متوجه می شویم  55Mi TV Lux Transparent Edition به موتور هوشمند Master Smart Engine و یک تراشه تلویزیون سفارشی MediaTek 9650 مجهز شده است. به‌لطف فناوری MEMC، فریم‌هایی جدید در بین فریم‌های اصلی به‌وجود می‌آیند و حرکت می‌کنند. که به افزایش کیفیت خروجی تصویر و کاهش تاری آن می‌انجامد. نرخ پاسخ‌دهی تلویزیون یک میلی‌ثانیه است تا تجربه‌ی بازی‌های ویدئویی را بسیار لذت‌بخش باشد.

در بخش صدا، تلویزیون از AI Master for Audio نیز پشتیبانی می کند و به آن امکان می دهد نوع محتوای پخش را تشخیص دهد و یک حالت صوتی متناسب را از لیست را انتخاب کند. طبیعتاً ، پشتیبانی از Dolby Atmos نیز در این مدل استفاده شده است. شیائومی که هم اکنون دهمین سالگرد خود را جشن می گیرد، ادعا می کند محصول جدید “تلویزیون نیست بلکه یک قطعه هنری” با طراحی خاص است که ترکیبی از یک صفحه شفاف مستطیل ۵٫۷ میلی متری و یک پایه گرد است. Mi TV Lux Transparent Edition روی یک رابط کاربری سفارشی به نام MIUI برای تلویزیون اجرا می شود، به این معنی که صفحه اصلی، تنظیمات و برنامه ها همه به طور خاص برای نمایش بهتر ویژگی های بصری و مخصوص صفحه شفاف آن طراحی شده اند. سیستم عامل همچنین از قابلیت Always-On پشتیبانی می کند، که به کاربران امکان می دهد تصاویر و متن های نمایش را هنگام تماشای محتوای مورد علاقه خود سفارشی کنند.

تلویزیون های شیائومی و هایسنس با مشخصات و قیمت فوق العاده ای وارد بازار شده اند. شیائومی و هایسنس هم تلویزیون با کیفیت تصویر ۴K و هم ۸K تولید کرده اند. شاید تنوع و تعداد مدل های تلویزیون های شیائومی زیاد نباشد اما در آینده مدل های متنوعی از این تلویزیون ها را در بازار شاهد خواهیم بود.

مطالب مربوط

نمایشگر هولوگرافیک چیست

بهترین تلویزیون های در اندازه کوچک

خرید بهترین تلویزیون سونی

خرید بهترین تلویزیون نانوسل LG

خرید بهترین تلویزیون QLED

خرید بهترین تلویزیون LG

معرفی بهترین تلویزیون شیائومی

بهترین تلویزیون OLED

خرید بهترین تلویزیون مخصوص گیمینگ

1 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *